streda 12. júna 2013

Praha-Měřín-Jihlava-Praha

Sľubovala som zmysluplnejší článok o už niekoľkoráz opakovanom školskom výlete. Prišla som z tej veľkej diali plná nápadov na články. Tuším takúto pauzu budem praktikovať častejšie. Týždeň predtým bol skvelý a to aj napriek zlému počasiu. Týždeň kedy sa konal náš výlet, bol upršaný. Blatový a studený.

Praha a jej bezkonkurenčné Hlavní Nádraží. Keď prejdete s ucpaným nosom do budovy, máte v zásade vyhraté. No nie úplne. Ešte sa pretlačte cez turistov, ktorých je tam aj o pol ôsmej ako húb po daždi. Ťahajte ťažký kufor na zadkom a ťažký batoh na chrbte. Vyjdite eskalátory, prežite a prídite na miesto určenia. Až teraz ste vyhrali, gratulujem. Unavená som sa túžobne rozhliadala po obchodoch, až mi sliny tiekli, a lúčila som sa s nimi. Týždeň neuvidím civilizáciu (normálnu), obchody a domov.

Bla bla bla. Ako som ťahala kufor do vlaku nikoho nezaujíma. Bla bla bla. Úroveň českých drah poznáme. Bla bla bla. Padám z vlaku a sme na mieste. Ešte nás po troch hodinách vo vlaku čaká skoro hodinová cesta  autobusom. Vyšli sme z autobusu a prebrodili sme sa cez blato. Všetci pri tom zborovo nadávame. Fakt super deň! Rozrazíme dvere chatiek a s plačom vchádzame. Uznajte (z minulého článku), že tie chatky boli hrozné.

Prvý výlet nás čakal až po štyroch dňoch, kedy konečne prestalo pršať. Vyrazili sme do okolia, prešli sme les a vrátili sa späť. Druhý výlet bol dlhší a to do dedinky Měřín, tá najbližšia vzdialená 5 km. Musím povedať, že je to pomerne malebná vieska. Plná farebných domčekov, pekného kostolíka a všetko je tam také krajšie. Nedoporučím vám tu žiadny obchod ani nič podobné, pretože to bol výlet v zásade len na zabavenie.



Celodenný výlet sa konal do Jihlavy. Tu už by som vám mohla dať nejaké tipy. Dorazili sme na autobusové nádraží a po celú cestu mi rozum stál. Boli sme stále na jednej planéte ako je Praha a iné mestá, ale cítila som sa ako úplne inde! Bolo to tam také zvláštne, celkom kúzelné. A náš výlet do podzemia ma v tom utvrdil. Najprv som si pod podzemím nevedela nič predstaviť. Teda dostala som sa k nejakej spleti kanálov... Bola som prekvapená, keď som zistila, že sú to vlastne katakomby. Takže prvý tip je Jihlavské podzemí. Odniesla som si pomerne príjemný zážitok, až na schody s ktorých som sa skoro skotúľala. A možno na svietiacu stenu keď bola navôkol tma a ja som sa tiskla ku komu som mohla. A všetci ku mne. Ale bolo to zaujímavé. Nakoniec som sa rozhodla kúpiť si samolepku a sviečku. Snažím sa vyberať niečo tradičné a samolepku do denníka. 

Určite zájdite na nádherné námestie, kde sa konajú aj rôzne trhy. A Zoo jednoducho navštíviť musíte! Je oveľa menšia než napríklad pražská, ale o to je zaujímavejšia. Napríklad známa Australská farma- Polack´s farm. Skvelá expozícia, tiež nový pavilón žiráf zaujme. Mimo to aj vyhliadka na vodné vtáky, kde spolu žijú pelikáni a kačky. Alebo aj pomer ako ďaleko doskočí aké zviera a akému sa priblížiš. Sú tam jednoducho zákutia, ktoré vás zaujmú. Jediná nevýhoda je, že som blúdila asi 20 minút, než som našla záchod. Inak je to tam veľmi príjemné. Takže hor sa do Jihlavskej Zoo


Nakoniec môj maskot na Jihlavskom námesti. 


1 komentár :

  1. Tá prvá fotka je krásne .. niekedy by som chcela ísť do prahy alebo tak do česka :) ešte som tam nebola jedine som cez česko prechádzala :/ :)

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za váš komentár ♥