piatok 30. augusta 2013

Kam v Prahe?

Ešte včera som mala naozaj prázdno v mozgu. Asi na mňa lezie začiatok školského roku. Čo už sa dá robiť. V každom prípade mám papier plný vecí ktoré chcem stihnúť, medzi ne patrí navštíviť Múzeum Prahy- Múzeum DPP- výstava Marilyn v Praze. A práve o návšteve pražského múzea bude tento článok. Okrem týchto troch vecí, sú tam aj nejaké maličkosti- ochutnať zmrzlinu Ben& Jerry´s, ísť na letné zľavy do obchodíku Jane Bond Special a ďalšie.


Chcela som vidieť len Langweilov model Prahy, ale nakoniec som si pekne prešla celé múzeum. Expozíc tam nebolo veľa, ale boli zaujímavé. Začali sme expozíciou Praha v pravěku, bola to zaujímavá expozícia. Len troška tichá. Pokračovalo sa Středověkou Prahou, Praha na přelomu středověku a novověku a nakoniec Barokní Praha. Cez všetky tieto expozície sme prešli až k vytúženému modelu.



Na sto percent som sa presvedčila, že Prahe sa právom hovorí stověžatá. Nie, že by som o tom niekedy pochybovala. Model sa rozkladá na naozaj obdivuhodnej ploche a autorovi patrí zaslúžený obdiv. Model znázorňuje Prahu z rokov minulých, ale nič mu neuberá na kráse. Expozíciu dopĺňa aj 3D kino, ktoré však nie je práve v prevádzke. Mne osobne to vôbec nevadilo, pretože tam boli doplnené aj tablety, ktoré vám pomohli zorientovať sa v Prahe.

Odtiaľ sme sa vydali preskúmať aj výstavu Peníze, nebo život? ktorá je určená deťom, ale zabavia sa tam aj starší. Som dôkazom. Všimla som si, že v budúcnosti by mala pribudnúť expozícia o historických bicykloch. Ak by ste mali záujem navštíviť múzeum aj vy, pozrite sa na stránku múzea- http://www.muzeumprahy.cz/. Za mňa veľké doporučenie.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

♥ Ďakujem za váš komentár ♥