piatok 24. februára 2017

Stratené dievča { knižná recenzia }

Knihy milujem od mala, presnejšie od doby kedy som sa naučila čítať. Je to mojou veľkou súčasťou rovnako ako písanie či fotenie a preto mi napadlo, že by som aj moju záľubu v čítaní mohla previesť na blog. To predsa dáva zmysel, no nie? Okrem iného ma písanie recenzií, dúfam, motivuje k častejšiemu čítaniu. Prvou knihou, ktorú by som vám rada predstavila je Stratené dievča (Gone Girl) od Gillian Flynn.

Nickov život sa zmení vo chvíli, keď jeho manželka Amy zmizne. Z ničoho nič sa jeho stereotypný život prevráti hore nohami a on sa ocitne uprostred policajného vyšetrovania. Je hlavným podozrivým, ale je skutočným páchateľom? A kam zmizla Amy?

Žiadne z predchádzajúcich kníh autorky som nečítala, takže nemám Stratené dievča s čím porovnať a aby tých prvotín nebolo málo, bol to aj môj prvý psychothriller.
Prvá časť knihy nebola úplne záživná, vlastne sme nevedeli moc čo sa deje, veľa popisov a nudných častí. Pre mňa osobne bol trochu problém s postavami, nemali ste mať koho radi, obe hlavné postavy majú veľa zlých vlastností, ktoré vám bránia v tom si ich zamilovať. Príbeh ako taký je skvelý, no dúfala som, že bude viac napínavý. Záver knihy ma nechal sedieť s otvorenými ústami a nechápavým výrazom, čo beriem ako dobré znamenie. Čo sa prekladu týka, bol pomerne slabý, ale čítala som aj horšie, takže si nemám vyložene na čo sťažovať. Knihu odporúčam ako také letné čítanie, je síce pomerne objemná čo do počtu strán, ale príbeh vás dokáže vtiahnuť (po prvej časti...).