streda 6. apríla 2016

Moje prijímacie skúšky


Pomaly ale isto sa blížia prijímacie skúšky na stredné školy a ja si spokojne (no, dajme tomu) sedím v prvom ročníku gymnázia. Keď som tak prechádzala rôzne blogy, narazila som na zopár článkov venovaných prijímačkám a napadlo mi, že som sa s vami vlani o moju skúsenosť nepodelila.  Našťastie si to stále dobre pamätám. Ak sa chcete dočítať o mojich zážitkoch, pokračujte v čítaní.

Výber školy
Na začiatku bola tma, takmer doslova. Vôbec som nevedela na akú školu ísť, čo chcem študovať a, nedajbože, čo chcem v živote robiť. Koniec ôsmeho ročníka a prvý polrok deviateho som strávila len výberom. Čítala som si stránky, listovala v atlase škôl, navštívila Schola Pragensis a prezerala webové stránky. Po chvíli som mala jasno aspoň s jedným výberom, išlo o strednú odbornú školu so zameraním na mediálnu komunikáciu a po dlhom zvažovaní padol výber aj na gymnázium. 

Príprava
Na SOŠku prijímali podla vysvedčenia, takže stačilo zvládnuť len jedny skúšky. Ja som robila SCIO testy, ktoré sú dosť odlišné od CERMATu, ide tam skôr o logiku ako o správne vyriešené rovnice. Od začiatku deviatej triedy som chodila na doučovanie z matematiky a na skúšky nanečisto. Moje výsledky boli rôzne, niekoľkokrát som sa ocitla na listine cti a niekoľkokrát sa za svoj výsledok hanbila. Neskôr som ale zistila, že sa nie je za čo. Čím bol termín skúšok bližšie, tým som bola nervóznejšia a kazila som všetko čo sa dalo. 

Prijímacie skúšky
Väčšina triedy písala testy od CERMATu, čiže o týždeň skôr ako ja. V škole to ten deň bolo celkom zábavné, keďže spojili tri triedy dohromady a spoločne sme prežívali. V deň mojich skúšok som si vzala do kabelky plyšového medvedíka a ponožku pre šťastie. Prekvapivo som našla triedu, sadla si na miesto a zhlboka dáchala. Dnes máme v tejto triedefrancúzštinu a ja si vždy spomeniem na ten osudný deň. Dnes už vôbec netuším, kto bol so mnou v skupine alebo akého sme mali profesora, ale to nie je podsatné. O ôsmej sme dostali testy a mali sme hodinu na ich vypracovanie. Jazyková časť bola, trúfam si povedať, celkom fajn, ale matematika ma prekvapila. Niekedy v polovičke času mi začalo strašne škvŕkať v bruchu, takže som znervóznela, prestala som sa sústrediť a potila som sa ešte viac ako pred tým. Nejako som to aj s hladom prežila a ku koncu testov už som sa len snažila nahnať body na jednodušších matematických úlohách. 

Zlé správy
Horšie ako samotné skúšky bolo čakanie na výsledky. V deň kedy som písala test som sa mala dozvedieť výsledky z druhej školy a na moje prekvapenie ma nevzali. To ma dosť vyviedlo z miery, pretože som si myslela, že zrovna táto škola je pre mňa istá. Aj napriek tomu, že som bola prvá pod čiarou ma to dosť vyviedlo z miery. O tri dni som sa otrasným spôsobom od maminy dozvedela, že mi nevyšli ani prijímačky. V tú chvíľu som začala panikáriť. Čo budem robiť, ak ma nevezmú na ani jednu školu? Našťastie existuje tabulka, v ktorej sú vypísané školy, ktoré nenaplnili triedy a tak majú ešte voľné miesta. Verte tomu alebo nie bolo tam zopár dobrých škôl. Samozrejme sme poslali odvolanie a k tomu som si ešte poslala pár prihlášok na školy zo zoznamu. Čo je výhodné na tom zozname? Našla som tam gymnázium na ktoré som chcela ísť, ale kvôli CERMAT testom a strachu z matiky som sa rozhodla pre iné (na ktoré som si zasa prezmenu netrúfala, keďže ide o pomerne známu školu), no nenaplnili ročník a tak prijímali aj bez skúšok, takže body pre mňa.

Šťastný koniec
Všetko nakoniec dobre dopadlo a vzali ma na všetky školy a už stačilo si len vybrať, z jednej mi dokonca prišiel e-mail, že by ma NAOZAJ radi prijali, čo ma dosť prekvapilo. Ale ja som mala jasno, na mojej vysnívanej škole bolo miesto aj pre mňa a teraz som tu. Už to také snové nie je, ale zatiaľ žijem. V tom hroznom období, kedy som nebola prijatá na žiadnej škole, ma najviac zožieralo to, že takmer všetci moji spolužiaci boli prijatí a len ja a asi ďalší traja ľudia, ktorí sme sa hlásili na gymnáziá, sme prijatí neboli, nad vodou ma držala len súdržnosť nás odpadlíkov. Na záver vám chcem len povedať, že ak ste aj hlboko pod čiarou, tak máte stále šancu sa na školu dostať.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

♥ Ďakujem za váš komentár ♥