nedeľa 21. decembra 2014

Veľký vianočný článok

Vianoce sa nezadržiteľne blížia. Pečieme cukroví a vyjedám čokoládu z adventného kalendára. A viete koľko dní ešte zostáva? Tri! Neuveriteľné! Aj keď popravde by som bola radšej, ak by ich zostávalo ešte 30. Tento rok ma trochu obišla vianočná nálada, ale ani to ma neodradí od ďalšieho vianočne ladeného článku, pretože toto ma proste baví. No keďže som v menšom časovom sklze, tak som zaradila do jedného článku tri témy. Dúfam, že sa vám bude páčiť. :)

Typy na balenie darčekov


Ak neoplývate veľkým baliacim talentom alebo balíte super last-minute darček, tak je toto niečo pre vás! Obviazať darček stužkou mi príde ako pekný a minimalistický nápad. Je pravda, že obdarovaný vopred uvidí čo dostal, ale to mi ako veľký problém nepríde.


Zabaliť darček do nejakej peknej krabičky vám taktiež ušetrí čas aj námahu. Toto je podľa mňa dobrý tip na zabalenie nie zrovna tvárneho darčeka. Ak budete zháňať krabičky, odporúčam hlavne Kik a Nanu Nana.


Ďalší tip je tiež veľmi jednoduchý, ostatne to sú všetky. Situácia, kedy máte pre kamarátku/... viacej drobných darčekov, zajtra jej ich ide darovať a vy neviete ako celú tu kôpku zabaliť. Určite máte doma nejaký hrnček, ktorý už veľmi nepoužívate alebo obyčajný biely. Samozrejme si celý tento projekt môžete naplánovať dopredu a kúpiť rovno aj hrnček. Ja som hrnček vypchala ešte hodvábnym papierom (Ikea). 


Tento nápad som videla niekedy pred 2 rokmi kdesi na internete a veľmi sa mi zapáčil. Ak máte pre niekoho drobučký darček, je to skvelý nápad. Ešte lepšie mi príde, ak podarujete oriešky tri (viem, že Popoluška mala lieskové, ale aj tak). 


Blížime sa k tradičnejším baliacim spôsobom. Áno, správne - baliaci papier. Ale nie len tak hocijaký, rovno Handmade! Môžete si kúpiť hnedý papier, papier na kreslenie pre deti alebo, ako ja, využiť už niečo raz použité. Do Nanu Nana chodíme pred Vianocami pomerne často a väčšinou si vyberieme aj niečo čo nám zabalia do takéhoto papiera. Ja som ho už len ozdobila pečiatkami, previazala šnúrkou a pridala vetvičku. Jednoduché a predsa pekné.

Tip navyše:
Okrem hrnčeka môžete využiť zaváraninový pohár alebo kelímok zo Starbucks/Costa Coffee.

Rýchle vianočné dobroty


Vyjedáte poctivo adventný kalendár? Ja som v tom mojom trochu pozadu, ale kúpila som si aj klasický, kde čokoládky nechutia zrovna úžasne. Zobrala som teda trošku random dobroty a vytvorila takýto mix. Svete div sa nieje to vôbec zlé.


Muffiny nie sú žiadna zložitosť a na slávnostnosti získajú hneď, stačí ak im pridáte vianočné košíčky (Tesco, Ikea).


Už vlani som robila muffinových sobov, tento rok som ich urobila o niečo menších a myslím, že vyzerali lepšie. Rýchlejší spôsob je kúpiť si Disco alebo Oreo sušienky a ďalej už sa môžete držať normálneho postupu - Nutella- praclíky - M&M/Lentilky.


Tento rok robila mamina aj takéto mňamózne arašidové sušienky. Sú veľmi dobré a jednoduché na pečenie. Recept je z veľkej knihy receptov Apetit 2004. Ak by ste mali záujem, môžem dať na FB stránku blogu celý recept :).

DIY darčeky


Každý rok si hovorím, že budem robiť veľa DIY darčekov, ale nakoniec sa mi nechce zháňať potrebné vec a ani neviem čo. Zmenšila som teda DIY darčeky len na pár vecí. Záložka je veľmi jednoduchá a mám doma tieto pekné papiere, ktoré sú na záložky ako stvorené. Návod nájdete napríklad tu. A podložka pod hrnček bol trochu nápad z čista jasna. Vzala som si obyčajnú korkovú podložku, ceruzkou som si predkreslila vzor a namaľovala ho tabuľovou farbou. 

Ako ste na tom cez Vianoce vy? Stíhate všetko? Vyrábate DIY darčeky? 


1 komentár :

  1. Ja som vyrobila iba dva DIY darčeky, chcela som ich mať viac ale nestihala som. Najviac sa mi páči ten darček v oriešku! :)

    a budem veľmi rada ak sa zapojiš do giveaway o česku verziu wreck this journal :) GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť

♥ Ďakujem za váš komentár ♥