štvrtok 8. októbra 2015

hlúpe ženy

Dnes som si prečítala zaujímavý článok a nedalo mi zostať potichu, ako vždy. Bolo to o ženských postavách v rozprávkach. V tých našich tradičných sa buď ženy skoro ani nevyskytujú, sú hlúpe alebo majú nejakú podradnú a "typicky ženskú" úlohu. Ďalší klasický ženský formát sú princezné. Ruku hore, ktorá z vás nechcela byť ako malá princezná. Čo budeš až vyrastieš? Princezná! Muži v rozprávkach sú vždy statoční, múdri, vykonávajú všetky povolania. V tomto prípade majú chlapčekovia hromadu postáv, s ktorými sa môžu idealizovať, ale čo dievčatá? Vidia, že keď vyrastú, budú sa starať o domácnosť, aby sa mal muž dobre, budú hlúpe a všetko robiť pre to, aby sa mužom zapáčili. Čo chvíľa čakám argument, že predsa to bolo v rozprávkach vždy a nikomu sa nič také nestalo. Naozaj? Po celé stáročia boli ženy presne také a všetky mali za to, že tak je to správne a od toho sa odvodzovali aj tie príbehy. Až kým ženám nedošlo, že vlastne tak to nemusí a nemá byť. 

Ospravedlňte ma, že budem trochu preskakovať medzi témami, ale nejde to inak. Čo je typicky mužské a ženské? V poslednej dobe je to veľká otázka, hlavne ohľadom detí. Prečo musia byť oddelenia v hračkárstve rozdelené a oblečenie? V Amerike sa o tom dosť hovorí, ale u nás v strednej Európe je to divné. Osobne sa priznám, že sa mi nikdy nepáčilo, keď sa sesternice hrali s autíčkami a mali doma viacmenej len chlapčenské hračky. Ale v istom ohľade to bolo pokrokové. Posunieme sa ďalej v živote a do do doby výberu povolania. Prečo existujú typicky ženské a mužské povolania? Prečo môže byť chlap bagrista, ale žena nie, prečo náš dejepisár hovorí, že psychológia je pre ženy a pre chlapov je politika a ekonómia? Čo ženy nie sú v politike a nevedia počítať? (Inak len tak medzi rečou prejdete si ľudí, ktorí dostali Nobelovu cenu).  

Presuniem sa k ďalšej téme - feminizmus. Neuveriteľné množstvo ľudí berie feminizmus ako zlú vec a byť feministka je nadávka. O tomto by som sa radšej ani nevyjadrovala. Vlastne celý tento článok píšem dosť podráždená a preto je taký dlhý, dve veci ma dokážu extrémne rýchlo zdvihnúť zo stoličky - teenagerstvo a akákoľvek téma ohľadom žien a emancipácie. Okej späť k feminizmu. Okrem toho, že sú ženy hlúpe sú často brané aj ako veci a málo kedy majú hlavné slovo. Veci, myslíte, že nie? S týranými ženami muži jednali ako s vecou, s niečím čo je samozrejmé a niečím čo vás neopustí, lebo sa bojí a keď už aj opustí, dá sa to ľahko nahradiť. Muž je vodca. Samozrejme nechcem nikomu krivdiť, existujú tolerantní a naozaj múdri muži, ktorí ženy rešpektujú. Boh im žehnaj.

Ešte raz sa vrátim k tým hlúpym ženám. V dnešnej dobe sa ženy hrozne zhadzujú, podceňujú, a znemožňujú len kvôli tomu, aby sa zapáčili mužom. Smutné je, že niektoré k tomu boli vychované a niektoré si o vzali ako samozrejmosť, to ma irituje. Ako skvelý príklad dievčatá v škole. Keď som sa s jednou rozprávala, bola normálna, ale akonáhle sa objavil na obzore chalan, začala byť afektovaná a podliezavá. Viem, že aj ja sa v podobnej spoločnosti začnem chovať ako idiot, ale aspoň sa toho snažím zbaviť. Vyslovene neznášam dievčatá, ktoré sa smejú každému vtipu čo on povie, aj keď nie je vtipný. Ďalší skvelý príklad bol dnes v električke po ceste domov. Žena s otcom. Skoro išla otcovi plakať na rameno, že sa jej priateľ smial, pretože zablúdila a robila sa hrozne hlúpou aj pred vlastným otcom. Iritovalo ma to, 


Pokračujem k ženskej sile. Beháš ako baba. Vzmuž sa. Nebuď baba. Žena za volantom.. Každý vyniká v niečom inom a beriem aj to, že muži sú na niektoré veci lepšie stavaní, ale to im nedáva právo na to, aby ženy podceňovali. A z nejakého dôvodu si myslia, že ženy nie sú silné. Fakt? Ničitelia mýtov dokázali, že ženy po pôrode majú zvýšený prah bolesti. Takže rodia (bolesť pri pôrode sa považuje za najhoršiu bolesť a telo ju potom radšej vytesní), mesačne krvácajú a tvária sa akože nič. Vysvetlite mi, prečo majú aj napriek tomu muži potrebu náš podceňovať. Muži môžu žiť v "ženskom svete", ale ženy v "mužskom" nie. Nedávno som sa rozprávala s maminou kamarátkou a vraj keď potrebuje dať auto do servisu, tak tam posiela otca.

A prečo potrebujú ženy zachraňovať? V akejkoľvek situácii. Vy nepotrebujete záchranu, hrdinu, len sa potrebujete spamätať.

Ešte stále je naprosto normálne, že žena dostáva v rovnakom zamestnaní menšiu mzdu, nemá príležitosť na kariérny postup alebo jej do tej práce ani nevezmú. Toto ma ešte stále vytáča. Ešte tie typické povolania pre ženy a pre mužov. V istých povolaniach je viac mužov a niekde viac žien, v pohode každého to tiahne inam, ale ide mi o princíp, keď už sa niekde v takomto povolaní objaví žena, tak je to strašne divné. A to mi vadí.

Holenie nôh. Líčenie. Trhanie obočia..... Milión bodiek za tým. Prečo to robíme? Chceme sa páčiť sebe alebo mužom? Pôvodne sa ženy chceli páčiť sebe, povedala by som a ako je to teraz? Odpovedzte si.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

♥ Ďakujem za váš komentár ♥