streda 16. septembra 2015

Poznatky zo sveta stredoškolského [september]


Už dva týždne (potlesk prosím) som študentkou štvorročného gymnázia. Na základe tohto úspechu som sa rozhodla, že by som mohla raz za mesiac alebo aj menej často pridávať nejaké postrehy zo strednej. Čo je iné a tak, podľa mňa je to celkom zaujímavá téma. Ja osobne som bola dosť zvedavá ako to na tej strednej teda vyzerá a zatiaľ je to fajn.

Žiak= študent, učiteľ= profesor
Prvé na čo si budete zvykať je, že už nemôžte hovoriť "haló pančelko" alebo niečo podobné, proste vám vykajú, ste študent a učiteľ je zrazu profesor. Post študenta má veľa výhod- študentské zľavy a borcovský pocit, to je všetko.

Lacné učebnice
Na základnej sme sa vždy byli zubami nechtami, aby sme mali pekné učebnice. Ale viete čo? Tie na strednú si budete musieť kupovať a že sú sakra drahé akože na učebnicu! Takže než si kúpite jednu  novú učebnicu za 10 eur tak si desaťkrát rozmyslíte či radšej nedáte 2 za tú s ohnutými rohami. Našťastie je to záchrana v podobe búrz učebníc, na väčšine školách je, aj u nás bola- dnes. Čo ma privádza na myšlienku, že tam stretnete rôzne druhy obchodníkov- hamižných, skrblíkov a tých dobrých. Hamižný predávajú svoje učebnice za takmer rovnakú cenu ako ju kúpili, skrblíci vám nedajú učebnicu ani o cent lacnejšiu a tí dobrí sú všetci ostatný, ktorí vám v prípade ak nemáte 40 kč dajú učebnicu za 30. Okrem tradičných búrz sa koná aj prestávkové dealovanie, takže buďte vždy pripravení, že k vám príde, na chodbe alebo vlezie priamo do triedy, niekto z vyššieho ročníka a bude vám ponúkať učebnice. Dealerov poznáte podľa toho, že je okolo nich hlúčik ľudí (väčšinou prvákov), ktorí dychtia po učebniciach. A ponaučenie na záver? Je jedno ako učebnica vyzerá, hlavne nech je lacná!

Odpadajúce hodiny
Hej to je super. Často sa stáva, že odpadne hodina a je to super. Aj napriek tomu, že keď vám odpadne hodina 3. a 4. musíte byť aj tak v škole, ale čo je lepšie ako sedieť s kamarátkami v knižnici, piť kávu/horkú čokoládu z automatu a vychutnávať si stredoškolský život kým sa dá. Jediné čo, tak je možné, že zistíte túto skvelú správu počas dňa a potom neviete čo robiť. Áno to sa mi stalo, tapálie stratených prvákov. 

No tak sa vidíme nabudúce.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

♥ Ďakujem za váš komentár ♥